
KJÆRE TEMU, SHEIN, H&M, ZARA. KOPIER OSS!
Tenk på dette: Tenk om Shein hadde ansvar for å reparere jakka di når den får en rift? Hvordan ville Shein designet jakka da? Ville de laget den i bedre kvalitet? Hvordan hadde verden sett ut om selskaper var motivert til å lage produkter som varte, og ikke det motsatte?

Fast fashion: En bransje uten ansvar
Se på bilindustrien – en av få bransjer der produsenten gir lang garanti. Hvis noe går i stykker etter to år, er det en kostnad for bilmerket. De taper penger hvis de lager en dårlig bil. Men med klær er det motsatt. Hvis jakka di falmer, revner i sømmene eller begynner å lukte etter to år, forventes det at du bare kjøper en ny. Produsenten bryr seg ikke – og fast fashion-selskaper utnytter dette til det fulle. De pumper ut fristende innhold døgnet rundt: Kjøp nytt, kjøp mer! Årets farge er her!
Men hva om vi skapte en verden der selskaper faktisk ønsker at produktene deres skal vare? Der holdbarhet er en del av forretningsmodellen? Å ta ansvar for reparasjon lenge etter at produktet er solgt er en fantastisk start.

Tidløst design og reparasjon for livet
Vi legger til rette for at du kan reparere selv ved å tilby gratis materialer, og vi tilbyr minst én gratis reparasjon på våre produkter. Det koster oss noe, og produktet blir selvsagt dyrere av det. Den store fordelen er at du kan bruke produktet mye lenger. Den viktigste kostnaden for deg – kostnaden per bruk – blir dermed lav.
Resultatet? Lav pris og lavt fotavtrykk.
Anorakken vår er et eksempel på dette. Den har et innebygd reparasjons-kit så du kan reparere selv uansett hvor du er. Ikke nok med det; du kan få den reparert hos oss når som helst – selv 15-20 år etter du kjøpte den. I tillegg er den designet for å være en klassiker fra dag én. Hvem bryr seg om årets farge?

PLEASE COPY THIS
Så kjære Temu, H&M, Shein og Zara (og alle dere andre): Please copy this. Dere har allerede sort belte i kopiering – hvorfor ikke kopiere reparasjon?