Vi er alle enige om at Northern Playground må øke "fanbasen" og nå mye bredere ut for å nå våre vekstmål og ambisjoner for de neste årene. Vi må bygge langt høyere kjennskap til produktene, merkevaren og verdiene våre.
Basert på dette gjennomførte vi en kampanje i november for å erklære krig mot Black November og kjøp-og-kast mentalitet, og samtidig bygge kjennskap til oss som merkevare. Kampanjen ble avsluttet med varighetsfestivalen Last Week.
Vi satt ganske hårete mål for kampanjen og knuste nesten alle! Blant annet skulle oppnå følgende for å øke kjennskap, trafikk på nettsiden og omsetning:
- Nå ut til 50% av Norges befolkning i kampanjeperioden
- Øke vår kjennskap
- Skape engasjement
- Nå ut til mange med budskapene våre
Under ser dere noen uttak fra kampanjen i tillegg til noen av resultatene som vi er ekstremt fornøyde med og stolte over. Vi har spesielt lyst til å skinne lys på økningen i kjennskap, fra 11%-14% i Norge og 18%-24% i Norge. Det er helt rått! Enda råere er kanskje at etter kampanjeperioden er det 5% av Osloborgere som mener at Northern Playground er Norges mest bærekraftige klesselskap.
Antall visninger av våre annonser 6.271.000
Antall videovisninger 363.100
Estimert antall personer nådd 2.800.000
Økning i kjennskap til NP i Norge 11-14% (mål 13%)
Økning i kjennskap til NP i Oslo 18-24% (mål 22%)
Økning i omsetning i november vs. Fjoråret 69% (mål 20%)
Kjennskap i Oslo om NP som Norges mest bærekraftige klesmerket 2-5% (mål 3%)
Besøkere på Last Week-festivalen 1.100 (mål 700)
Økning i nye besøkere på nett i november sammenlignet med 2021 121%