STEIN I SKOEN
Northern Playground ble født fordi vi elsker å utfordre. Vi er en motsats til alt det etablerte i klesindustrien. Vi skal være en stein i skoen til bransjen, til politikere og til bruk-og-kast-samfunnet.
Industrien har sett skremmende lite utvikling siden den industrielle revolusjon. Taperne er kloden og arbeidere på tilnærmet slavelønn.
Vår visjon er derfor å redusere verdens klesforbruk, og det gjør vi ved å utfordre hele forretningsmodellen til tekstilbransjen. Mens «alle» andre jobber for å fortelle deg at årets produkter er bedre enn fjorårets, skal vi jobbe for at du beholder klærne dine lenge. Helst for alltid. Hovedårsaken er at absolutt alt handler om å maksimere volum. Ingen bærekraftstiltak gjør noen forskjell så lenge produksjonen øker og øker. Noen må si det som det er: Volumet må ned!
Det var derfor viktig for oss å ha en logo som symboliserte noe treigt og ekte, fremfor noe raskt og hipt. Den norske gråsteinen gjør denne jobben. Da vi kom på steinen, falt vi for det ekte og trauste, at den slites veldig sakte og ikke minst fordi steinen er rebellens symbol.
Vi skal være en stein i skoen til bransjen, og ikke gi oss før de hører etter. Og vi ønsker mange steiner med oss på veien.